SEMNALELE POLIŢISTULUI RUTIER
1. Bratele intinse orizontal – semnifica OPRIRE pentru toti participantii la trafic care intersecteaza bratele intinse.
2. Balansarea pe verticală a braţului semnifică REDUCEREA VITEZEI.
3. Întinderea braţului pe orizontală semnifică OPRIRE pentru cei care se intersectează cu braţul poliţistului. În cazul aceste OPRIRE PENTRU CEI DIN SPATE.
4. Poziţia semnifică OPRIRE pentru cei din faţă si spate.
5. Rotirea vioaie a braţului semnifică MĂRIREA VITEZEI.
6. ATENŢIE OPRIRE pentru toţi participanţii la trafic, cu excepţia celor care nu pot opri în condiţii de siguranţă.
Mai sunteţi obligaţi să OPRIŢI în următoarele cazuri:
- Semnalele Poliţiei de Frontieră
- Agenţii de cale ferată la trecerea la nivel de cale ferată
- Lucrătorii autorizaţi în zona de lucrări pe partea carosabilă
- Nevăzători la ridicarea bastonului alb
- Membrii patrulelor şcolare la trecerile de pietoni
- Îndrumători de circulaţie ai Ministerului Apărării
SEMNALELE UTILIZATE DE AUTOVEHICULELE PRIORITARE
LUMINĂ ROŞIE + SEMNALE SONORE: OPRIRE cât mai aproape de marginea părţii carosabile sau pe acostament. (Poliţie şi Pompieri)
LUMINĂ ALBASTRĂ + SEMNALE SONORE: Circulaţi cât mai aproape de acostament sau marginea drumului public, reduceţi viteza şi acordaţi prioritate.(Poliţie, Jandarmerie, SRI, Ambulanţă, DNA, etc.)
LUMINĂ GALBENĂ: Circulaţi cu atenţie.(Autovehicule cu gabarit depaşit, substanţe periculoase, întreţinerea drumului public, transport autoviehicule rămase în pană sau care transportă alte utilaje)
Poliţia rutieră, mai poate afişa mesaje scurte: STOP POLIŢIA, CONCURS SPORTIV, ATENŢIE PERICOL, etc.
SEMNALELE CONDUCATORILOR AUTO
SFAT UTIL: Utilizaţi semnalele de la o distanţă de cel puţin 25 de metrii pentru a nu incomoda ceilalţi şoferi.
Instalaţiile de iluminare se folosesc după cum urmează:
- LUMINILE DE POZITIE/STATIONARE: De la lăsarea serii până în zori, atunci când staţionaţi în afara localităţii, pe timp de ceaţă, ploi/ninsori abundente, vizibilitate redusă.
- LUMINILE DE ÎNTÂLNIRE (faza scurtă): În mers în interiorul şi în afara localităţilor, în funcţie de gradul de iluminare şi de regulile drumului(Drum Naţional, Express, Autostradă) şi în caz de ploi, ninsori abundente, grad de vizibilitate redus.
- LUMINILE DE CEAŢĂ: Numai în condiţii de ceaţă!
- LUMINILE DE DRUM (faza lungă): În timpul mersului, atunci când vizibilitatea este foarte scăzută, în special noaptea, fără să deranjaţi ceilalţi participanţi la trafic.
SFAT UTIL: Când folosiţi luminile de drum(faza scurtă) şi se apropie de voi un alt participant la trafic, treceţi la luminile de întalnire(faza scurtă) şi reduceţi viteza şi până la 0 dacă este nevoie! NU CIRCULAŢI CÂT MAI PE DREAPTA!!! Există pericolul să apară un obstacol nesemnalizat de orice natură care v-ar putea aduce consecinţe grave!
Pe timpul nopţii sau când vizibilitatea este redusă şi vă apropiaţi de o intersecţie nedirijată de poliţist sau de semnale luminoase, folosiţi alternant luminile de drum şi de întâlnire, mai exact BLIŢAŢI!
În cazul în care se defectează instalaţia de iluminare, asiguraţi iluminare pe partea stângă a autovehiculului în faţă şi în spate.
De ce? Vă dau un exemplu. Sunteţi pe timp de noapte şi vă funcţionează doar luminile pe partea dreaptă. Un alt participant, văzând doar o lumină, crede că se apropie de o motocicletă si intră în depăşire. Mai departe nu trebuie să dau explicaţii.
Folosirea luminilor de avarie:
- Când sunteţi imobilizat pe partea carosabilă din motive strict legate de buna funcţionare a vehiculului. Altfel riscaţi amendă şi puncte de penalizare.
- Când vă deplasaţi foarte lent sau când tractaţi sau sunteţi tractat.
- În cazul în care apare bursc un obstacol în faţa maşinii, pentru a'i avertiza pe ceilalţi participanţi la trafic.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu